lunes, 4 de marzo de 2013

La Quera, lo corc de ponent

Bon dia a totes i tots, 

Avui us vull presentar per a qui no la conegueu "La Quera, lo corc de ponent" (en aquí podeu visitar la seva web) que es tracta d'una revista satírica d'informació i opinió editada per Pagés Editors i comandada per el gran Ermengol Tolsà. Doncs bé veient els temps que corren avui en dia de crisis econòmica i de crisis en el sector editorial i especialment en els mitjans de premsa escrita es interessant veure com un projecte com aquest tira cap endavant, i si ho fa és gràcies a les ganes i l'esforç que d'uns quants eixalabrats de la plana de Lleida que s'han decidit a fer possible el somni de que cada mes es publiqui una revista satírica plena d'humor gràfic en català als quioscos. 

En "La Quera, lo corc de ponent" a més d'articles d'opinió podreu gaudir dels acudits i il·lustracions de grans autors i humoristes gràfics com Ermengol Tolsà, Jaume Capdevila "Kap", Andreu Faro, Carlos Azagra, Marçal Abella, Ricard Soler, Miguel Villalba "Elchicotriste" i molts més. I aprofitant la ben entesa, us diré que a partir del proper número, el 20, també hi participa un tal Franchu Llopis, un noi jove que tot just comença en això dels gargots, jejeje.

En aquí us deixo la meva primera aportació fent referencia a la moda de les abdicacions en algunes monarquies i les renuncies en l'església... Rey Juan Carlos...abdica? 

Així que ja ho sabeu tan si sou de les terres de Lleida com de la resta del país teniu una revista satírica en català i en aquest enllaç podeu buscar un quiosc on anar corrent a comprar-la.

*********************************************

Buenos días frikis y frikas, 

Hoy os quiero presentar para los que no la conozcáis "La Quera, lo corc de ponent" (en aquí podeu visitar la seva web) que se trata de una revista satírica de información y opinión editada por Pagés Editors y comandada por el gran Ermengol Tolsà. Pues bien viendo los tiempos que corren hoy en día de crisis económica y de crisis en el sector editorial y especialmente en los medios de prensa escrita es interesante ver cómo un proyecto como éste tira hacia delante, y si lo hace es gracias a las ganas y el esfuerzo de unos cuantos valientes de Lleida que se han decidido a hacer posible el sueño de que cada mes se publique una revista satírica llena de humor gráfico en catalán en los quioscos.

En "La Quera, lo corc de ponent" además de artículos de opinión podreis disfrutar de los chistes e ilustraciones de grandes autores y humoristas gráficos como Ermengol Tolsà, Jaume Capdevila "Kap", Andreu Faro, Carlos Azagra, Marçal Abella , Ricard Soler, Miguel Villalba "Elchicotriste" y muchos más. Y aprovechando que os he soltado todo este rollo, os diré que a partir del próximo número, el 20, también participa un tal Franchu Llopis, un chaval nuevo que se dedica a hacer monigotes, jejeje.

Aquí os dejo mi primera aportación haciendo referencia a la moda de las abdicaciones en algunas monarquías y las renuncias en la iglesia ...Rey Juan Carlos...abdica?
¡Qué vergüenza! La reina de holanda abdica y el papa renuncia... Eso son malo ejemplos para nuestra honorable profesión 

Así que ya lo sabéis  si vivís por la zona de Lleida tenéis a vuestra disposición una revista satírica en catalán y en este enlace podéis buscar un quiosco donde ir corriendo a comprarla.

No hay comentarios:

Publicar un comentario